A logó szerepe

A logó szerepe

Ki ne szeretné, hogy vállalkozását a meglévő és leendő ügyfelei könnyen felismerjék, hogy meg tudják különböztetni a piaci versenytársaktól?

Erre, és fontos kiemeljük, hogy csakis erre hivatott a logó.

A jó logó egyszerű, jól megjegyezhető, megalapozza a vállalkozásunkba vetett bizalmat.
Igaz, hogy manapság, a filmes világnak köszönhetően a képregények különös reneszánszát éljük, azonban vállalkozásunk logótervezése során ne akarjuk ezt a folyamatot követni, ugyanis a logó nem arra való, hogy egy történetet meséljen el. Ne akarjuk tehát, hogy a tervezett ábra a vállalkozás tevékenységeire utaljon, vagy akár el is mesélje azokat!
Gondoljunk csak pár nagyon ismert logóra és arra, hogy ezek közül melyik kommunikál arról, hogy az adott cég mivel foglalkozik! Ha ilyen szempontból elemeznénk az alábbi logókat, mit árulnának el magukról és a képviselt vállalkozásról?

Vadnyugati kisvároska?
Gyümölcstermelő és forgalmazó.
Egyértelműen egy skót hídépítő.
Kagyló- esetleg gyöngyhalászat?
Hm, bajban vagyok.

Ugyanakkor vannak eszközök, melyekkel mégis belecsempészhető némi történet, de ezek is meglehetősen egyszerűek. Ilyen például a színválasztás. Vízzel kapcsolatos tevékenységnél a kék szín szépen tud működni. De a forma és a betűtípus kapcsolatát is érdemes kiaknázni.

Close Menu